Tilskudd til kulturbygg og anlegg

Molde kommune kan gi kulturtilskudd til byggeprosjekt i regi av frivillige organisasjoner.

Retningslinjer:

1. Bygg av lokal eller kulturhistorisk verdi med allmenn kulturhusfunksjon, blir prioritert.
  2. Eksempler på anlegg av kulturhistorisk verdi kan være gamle broer, demninger, møller, sager o.l.
  3. Både tilbygg og renovering av eksisterende bygg og anlegg kan få tilskudd.
  4. Ordningen gjelder ikke bygg og anlegg innenfor idrett.
  5. Det må søkes før prosjektet starter opp.
  6. Søknaden må inneholde prosjektbeskrivelse, tegninger og budsjett med finansieringsplan.
  7. Tilskuddet utbetales når prosjektet er rapportert ferdig. Dersom prosjektet ikke ferdigstilles i søknadsåret, må søker be om å få overført tilskuddet til året etter.
  8. Søknadsfrist er 1. mai og 1. september. Søknadene blir politisk behandlet i hovedutvalg for oppvekst, kultur og velferd

Hvem kan søke:

• Tilskudd gis kun til organisasjoner som er åpne for alle, som er organisert etter demokratiske prinsipp og som har eget organisasjonsnummer*.
  • Det gis tilskudd til lag og organisasjoner innen kultur og idrett som har sin aktivitet i Molde kommune.

*Det gis ikke tilskudd til interesseorganisasjoner, organisasjoner som er omfattet av statlige støtteordninger for tros- og livssynssamfunn, eller er tilknyttet en gruppe som omfattes av slike ordninger.

Randi Vikhagen
kulturkonsulent