Kurs i akuttmedisin

Molde kommune arrangerer obligatorisk kurs i akuttmedisin for leger og personale på legevakt.

Kurs

Neste kurs er 4. og 5. november 2024.

Kurset består av litt forelesninger og mye gruppearbeid. Vi trener på ferdigheter, innføring i eventuelle nye metoder, og trening med rollespill på ulike scenarier. Vi legger vekt på gjensidig refleksjon, evaluering og tilbakemelding under trygge rammer. Her er det rom og tid til usikkerhet, "dumme spørsmål" og å prøve og feile - det er slik vi lærer best.

Kulturhuset
Statsråd Astrups gate 3
6413 Molde

Deltakere

Maks 20 deltakere per kurs.

Kursavgift

6000 kroner, samt 300 kroner til obligatorisk dagspakke. Faktura sendes etter kurset. Kursavgiften refunderes av hjemkommunen for alle legevaktsleger samt personale.

Kursbevis

Etter bestått kurs får du tilsendt kursbevis per e-post.

Påmelding

Påmelding kurs i akuttmedisin

Mat og drikke

Lunsj, drikke, kaffe/te og kake/frukt er inkludert i dagspakken. Har du spesielle diett-behov eller allergier kan du ta kontakt med arrangør.

Overnatting

Scandic Seilet eller Thon Hotel Moldefjord. Legeforeningen har rabattavtale med begge hoteller. Ta kontakt om du trenger hjelp med booking.

Du må ha bestått nettkurs før kursstart

Alle deltakere skal ha bestått nettkurs i akuttmedisin. Kursbevis for nettkurs må vises fram ved oppmøte første kursdag. Vi har ikke lov til å la noen bestå kurset uten at nettkurset er bestått. Nettkurset koster 250 kroner, men dette får du igjen av hjemkommunen din når du har bestått kurset.
Nettkurset: Oppvakt - akuttmedisinkurs

Godkjenninger

Kurset er godkjent som 15 timers klinisk emnekurs i videreutdanning og etterutdanning i allmennmedisin. Kurset er godkjent av Delta (helsesekretærer) og NSF. Molde kommune er godkjent av Helsedirektoratet som offisiell fast kursholder i akuttmedisin for leger og personale på legevakt.

Roy Skarshaug
avdelingsleder