Send sikker digital post til ossMed eDialog kan du enkelt sende oss brev og dokumenter på en trygg måte, også om de inneholder personsensitive opplysninger og/eller er unntatt offentlighet.Vil du heller sende post eller e-post til oss, finner du adressene helt nederst på denne siden. Hvordan bruke eDialog?Logg inn ved hjelp av ID-porten (MinID, BankID eller lignende).Fyll ut skjemaet og legg ved dokumenter.Ofte stilte spørsmål Når trenger du ikke å bruke eDialog? Hvis Molde kommune har egne søknadsskjema til formålet, for eksempel søknad om barnehageplass, søknad om tilskudd eller lignende. Hvis du har enkle spørsmål som kan besvares via e-post. Sentralt postmottak: postmottak@molde.kommune.no Hvis du bare har dokumentene i papirformat, og heller foretrekker å sende de pr. post. Vår postadresse er: Molde kommune, Rådhusplassen 1, 6413 Molde. Slik fyller du ut skjemaet Obligatoriske felt er merket med * (rød stjerne) Velg om du er privatperson (fødselsnummer) eller om du representerer en virksomhet (organisasjonsnummer). Tittel: Hva gjelder henvendelsen? Skriv gjerne saksnummer. Kommentar: Her kan du skrive inn teksten din. Du kan laste opp vedlegg. De fleste formater kan brukes, men dokumenter som skal sendes til PPT eller barnevernstjenesten må være i pdf-format. Klikk på "Send". Forsendelsen blir kryptert og sendes direkte til oss. Du får kvittering med referansenummer på e-post eller sms. Hvorfor ikke bare bruke e-post? Å sende dokumenter med e-post medfører en større risiko for at personsensitive opplysninger kan komme på avveie og kan også stoppes i spamfilter. Ved å benytte tjenesten e-Dialog, kan du nå sende inn dokumenter via en sikker kanal. Vi oppfordrer både privatpersoner og virksomheter til å bruke eDialog til å sende dokumenter til oss på en trygg måte. Sist endret 31.07.2024 10.38