Grafisk profil

Grafisk profilhåndbok, Molde kommune (PDF, 6 MB)

Molde kommune har fått ny grafisk profil fra 1.1.2020. Den grafiske profilen skal brukes av ansatte og leverandører og sikre at vi fremstår konsekvent og lett gjenkjennelig i alle digitale og trykte flater.

Hvorfor

For brukere av våre tjenester skal det tydelig fremgå at det er Molde kommune som leverer tjenesten.

Felles identitet

Da Midsund, Molde og Nesset dannet ny kommune fra 1. januar 2020 ble Moldes opprinnelige byvåpen valgt til kommunevåpen. Motivet formidler en historie som er relevant også for den nye kommunen. Nærheten til havet er, og vil alltid være viktig for oss.

Noen av elementene fra prosjektperioden for kommunesammenslåinga er videreført. Fjellrekka som viser nesten hele nykommunen; fra Skjorta innerst i Eresfjord, Moldepanoramaet, holmene og fjella på Otrøya og sirklene med farger vi kjenner igjen fra «Vi er nye Molde». I tillegg er fargepaletten tilført flere farger fra naturen vi omgir oss med.

Last ned filer:

Fargepalett, grafisk profil Molde kommune (ASE, 76 B)

Fargepalett, grafisk profil Molde kommune - for MACOSX (ASE, 370 B)

Kommunevåpen/logo

Forside Grafisk profil for Molde kommune - Klikk for stort bildeForside Grafisk profil for Molde kommune

Hildegunn Kvernberg Blø
kommunikasjonsrådgiver