22.04.21: Innstiller Marianne Stokkereit Aasen som kommunedirektør i Molde

Marianne Stokkereit Aasen innstilles som ny kommunedirektør i Molde kommune. Innstillingen er enstemmig fra ansettelsesutvalgets side. Hun tilbys topplederjobben dersom formannskapet og kommunestyret slutter seg til saken i neste uke.

Tirsdag 27.april skal formannskapet behandle innstillingen. Molde kommunestyre har saken til sluttbehandling neste torsdag.

- Molde kommune har hatt en grundig prosess med bistand fra ekstern rådgiver. Vi hadde godt kvalifiserte kandidater med i prosessen, og vi er svært fornøyde med å foreslå Stokkereit Aasen som ny kommunedirektør, uttaler ordfører Torgeir Dahl. Han har ledet ansettelsesutvalget. Ordfører understreker imidlertid at det er kommunestyret som formelt ansetter kommunedirektør.

Marianne Stokkereit Aasen er i dag kommunedirektør i Giske kommune. Hun har bred ledererfaring fra offentlige virksomheter. Hun er utdannet ingeniør og har i tillegg økonomi- og lederutdanning.

- Molde kommune har en viktig rolle i en region med store muligheter for vekst og utvikling. Jeg har lyst til å være en del av den utviklingen, og tror jeg har en del å bidra med, sier Marianne Stokkereit Aasen. Hun er veldig glad for innstillingen fra utvalget.
- Jeg takker for tilliten, men ønsker ikke å si mer før etter kommunestyrets behandling, sier hun.

Ansettelsesutvalget har bestått av ordfører Torgeir Dahl (leder), varaordfører Odd Helge Gangstad, Sidsel Rykhus (Ap) og Cecilie Sandvik (representant for hovedtillitsvalgte).  Headvisor ved Kirsti Kalseth Sjøhaug har bistått i prosessen.

Kontaktperson:
Ordfører Torgeir Dahl (90 85 07 95)

Marianne Stokkereit Aasen innstilles som ny kommunedirektør i Molde kommune