30.04.21: Torgeir Haukebø er ny daglig leder ved Molde eiendom KF

Torgeir Haukebø (46) er tilsatt som ny daglig leder i Molde eiendom KF.
-Vi er svært glade for at Torgeir takket ja til å bli Molde eiendoms nye leder, sier styreleder Arild Svensli. Med Torgeir Haukebø får det kommunale foretaket en engasjert leder med god kompetanse og erfaring fra lederstillinger i både privat og kommunal sektor.

-Vi har hatt en grundig prosess med bistand fra ekstern rådgiver, og vi er trygge på at Torgeir har den kompetanse og de egenskapene som skal til for å lede og videreutvikle virksomheten, sier Svensli.

Torgeir Haukebø kommer fra stiling som avdelingsleder og senior prosjektleder i AXTech, hvor han har vært siden 2012. Før det har han blant annet vært enhetsleder i Molde bydrift og virksomhetsleder i Atlanten Idrettspark og Atlanterhavsbadet. Han er utdannet fra Handelshøyskolen i Bodø, samt fra universitetet i Tromsø.

- Jeg ser frem til å starte som daglig leder i Molde eiendom KF. Tiden fremover blir krevende og lærerik, og jeg har virkelig tro på at dette blir interessant og spennende. Jeg vet det er mange dyktige ansatte i foretaket og ellers i Molde kommune, så jeg gleder meg til å bidra og ta fatt på jobben i august, sier Torgeir Haukebø.

Kontaktperson:
Styreleder ved Molde eiendom KF, Arild Svensli (80 97 78 84)

Bilde av ny daglig leder ved Molde eiendom KF - Klikk for stort bildeTorgeir Haukebø blir daglig leder i Molde eiendom KF fra august 2021.