Bli med å forme nytt tilbud for psykisk helse blant barn!

Gjennom prosjektet «Sammen om barn og unges psykiske helse» skal Molde kommune utvikle tilbud for barn mellom 6 og 12 år med psykiske helseplager.

Foto av to damer som står inntil hverandre ved sjøkaia i Molde - Klikk for stort bildeEva Mittet Astad (f.v.) og Marthe Nilsen Oterhals ønsker innspill fra barn og voksne!

Eva Mittet Astad og Marthe Nilsen Oterhals, som jobber med prosjektet, oppfordrer alle innbyggere til å delta i utformingen av det nye tilbudet.

-Vi ønsker å skape et tilgjengelig tilbud som kan gi støtte til barn mellom 6 og 12 år og deres foreldre. Del dine tanker og forslag med oss for å forme et tilbud som virkelig møter behovene til våre barn og deres familier, oppfordrer Eva og Marthe.

Eksempel på psykiske helseplager kan være om barnet

• har triste tanker
  • er bekymret eller engstelig
  • over tid opplever at noe i livet er vanskelig å håndtere

Tilbudet skal være tilgjengelig uavhengig av årsakene til utfordringene de står overfor.

For å finne ut hvordan vi kan få til et godt tilbud tilpasset barn - ønsker vi innspill fra alle våre innbyggere, både barn og voksne. Denne uken, uke 49, vil flere barn få komme med sine innspill gjennom en anonym spørreundersøkelse gjennomført på skolen.

Har du tanker eller forslag til hvordan tilbudet kan bli, kan du sende inn dine innspill her:

Det er også mulig å sende innspill direkte på e-post:

Det er opprettet en arbeidsgruppe som skal ende opp med en anbefaling om hvordan kommunen skal organisere og opprette lavterskeltilbud for denne aldersgruppen.

Les mer om forprosjektet her.