Farbar veg i Meringdalen

01.08.23: Den kommunale vegen inn mot Meringdal camping i Eresfjord er nå farbar. Kommunen anbefaler at de som oppholder seg i området kjører ut bilene sine.

Arbeid med veg i Meringdalen - Klikk for stort bildeVegutbedring i Meringdalen Molde kommune

Det var sent i går kveld at kommunen fikk klarsignal fra NVE om at oppryddinga langs vegstrekninga kunne starte. Molde bydrift har jobbet i området gjennom dagen, og vegen er nå farbar.

-Vegen er fortsatt stengt for alminnelig ferdsel, men den er farbar for at biler kan kjøre ut av området, presiserer Johan Hals som er fungerende enhetsleder i Molde bydrift.

Det er meldt mer nedbør på torsdag, og kommunen er usikker på om vegen er trygg dersom det kommer store nedbørsmengder.
-Vi anbefaler gjestene på campingplassen og andre som oppholder seg i Meringdalen omå kjøre ut bilene sine senest onsdag, sier Hals.

Styrtregn på søndag førte til at store steinmasser raste over den kommunale vegen flere steder.
Før vegen kan åpne for alminnelig ferdsel, må Molde kommune hente bistand fra geologer for å vurdere sikkerheten langs vegstrekninga.

Stein som har rast ut over vegen i Meringdalen - Klikk for stort bildeStore mengder stein raste ut over vegen i Meringdalen under styrtregnet på søndag. Molde kommune