Hege-Beate Skjølberg (51) er ny assisterende kommunedirektør i Molde

Hege-Beate Skjølberg er ansatt som assisterende kommunedirektør i Molde kommune. Hun etterfølger dermed Britt Rakvåg Roald som har gått over i ny stilling i Helse Møre og Romsdal.

SkjølbHege-Beate Skjølberg - Klikk for stort bildeHege-Beate Skjølbergerg kommer fra stillingen som avdelingsdirektør i NAV Møre og Romsdal. Hun har solid ledererfaring fra kommunal og statlig sektor, og har også fartstid i Molde kommune. Fra 2005 til 2011 var hun distriktsleder innen pleie og omsorgstjenesten i kommunen. Skjølberg er utdanna sykepleier med videreutdanning innen administrasjon og ledelse.

- Vi er veldi g glade for å få med Hege-Beate på laget. Hun har en tydelig lederprofil og en gjennomføringskraft som blir viktig for oss, uttaler kommunedirektør Marianne Stokkereit Aasen. Det var mange godt kvalifiserte søkere til stillingen, og at det har vært en grundig prosess før valget falt på
Hege-Beate. I alt var det 15 søkere til stillingen.

- Jeg ser virkelig fram til å bli en del av den strategiske ledelsen av Molde kommune. Det er lagt et godt grunnlag, og jeg gleder meg til å bidra med mitt for at Molde skal være en god kommune å leve og bo i også i årene framover, sier Skjølberg. Tidspunkt for tiltredelse blir avklart i løpet av de nærmeste dagene.