Hoppende glade barnehageansatte i like Hoppin-klær!

De siste årene har barnehagene i Molde kommune innført like arbeidsklær med Molde kommunes logo for alle ansatte. Innkjøp av profilerte arbeidsklær fra arbeidsgiver erstatter tidligere kompensasjon som ble praktisert ulikt i de gamle kommunene.

— Om du møter barnehageansatte på Otrøya, i Molde sentrum eller i Eidsvåg, så er vi nesten like, i alle fall på utsiden, kommenterer Birgitta Hole, som er enhetsleder ved Gjerdet barnehage.

Hole forteller at de er svært fornøyde med resultatet, men at det har vært en omfattende prosess ettersom det tidligere var tre ulike ordninger i de tre ulike kommunene før kommunesammenslåingen.

Avtalen ble inngått i fjor mellom Molde kommune ved personalavdelingen i tillegg til hovedtillitsvalgte i Utdanningsforbundet, Delta og Fagforbundet. Innkjøp av profilerte arbeidsklær fra arbeidsgiver erstatter tidligere kompensasjon som ble praktisert ulikt i de gamle kommunene.

I fjor mottok de ansatte varme vinterdresser, og i år har de fått regnklær. Klærne er spesialdesignet for barnehagearbeid, er av høy kvalitet og ikke minst flotte å se på.

Klærne er av merket Hoppin og er nøye utvalgt for å beskytte de ansatte mot regn og dårlig vær mens de gjør den viktige jobben sin med barna. Hoppin spesialutvikler og selger arbeidsklær til barnehage-, skole- og SFO-ansatte og andre voksne som er mye ute i aktivitet og lek med små barn.

Like arbeidsklær er et positivt skritt mot å styrke fellesskapet og det profesjonelle uttrykket blant barnehageansatte i hele Molde kommune, samtidig som det bidrar til å skape en synlig og enhetlig tilstedeværelse for barn og foreldre.

I forbindelse med kommunesammenslåingen ble det gjort et større arbeid med å innføre ny grafisk profil for nykommunen. Den skal brukes av ansatte og leverandører og sikre at vi fremstår konsekvent overalt, og arbeidsklær med logo er også en del av den grafiske profilen vår.