Hva mener du om tjenestene fra Molde kommune?

I løpet av de nærmeste dagene kan du bli oppringt fra Sentio. De gjennomfører en borgerundersøkelse på vegne av Molde kommune. Målet er tusen svar fra innbyggerne i kommunen.

Kommunedirektør Marianne Stokkereit Aasen oppfordrer alle som blir oppringt om å ta seg tid til å svare.
- Vi skal sammenligne svarene med resultat fra den forrige borgerundersøkelsen som ble utført i januar 2020, så dette blir en viktig undersøkelse, sier kommunedirektøren.

To kvinnelige sykepleiere går nedover en gang. Foto - Klikk for stort bildeIllustrasjonsbilde, helsearbeidere. Molde kommune

Svarene vil si noe om hvor fornøyde innbyggerne er med barnehage, skole, helse og omsorg og andre kommunale tjenester.

Spesielt viktig blir det å måle tilfredsheten til innbyggerne i tidligere Nesset og Midsund, men resultatene blir også brukt som et generelt kunnskapsgrunnlag i den videre samfunnsplanleggingen.

Molde kommune har som mål å gjennomføre en borgerundersøkelse en gang i hver valgperiode, altså hvert fjerde år.