Kulturmidler i Molde kommune

Det gis årlig driftstilskudd til lag og organisasjoner innen kultur og idrett som har sin aktivitet i Molde kommune.

Retningslinjer:

1. Det gis kulturtilskudd til drift av lag og organisasjoner innen kultur og idrett som har sin aktivitet i Molde kommune.
  2. Kulturtilskudd gis kun til organisasjoner som er åpne for alle, er organisert etter demokratiske prinsipp og har eget organisasjonsnummer*.
  3. Barn og unge skal prioriteres.
  4. Lag og organisasjoner som mottar kulturtilskudd må akseptere bruk av ledsagerbevis.
  5. Godkjent årsmelding og regnskap fra siste driftsår skal legges ved søknaden.
  6. Søknadsfrist er 1. mai. Søknadene blir politisk behandlet i hovedutvalg for oppvekst, kultur og velferd.

*Det gis ikke tilskudd til interesseorganisasjoner, organisasjoner som er omfattet av statlige støtteordninger for tros- og livssynssamfunn, eller er tilknyttet en gruppe som omfattes av slike ordninger (livssynsnøytrale). Kor knyttet til tros- eller livssynsamfunn, men som er registrert med eget organisasjonsnummer og er åpne for alle, kan likevel være tilskuddsberettiget.

Randi Vikhagen
kulturkonsulent