Lisbeth Smørholm (49) blir ny kommunalsjef i Molde

Lisbeth Smørholm har takket ja til å bli kommunalsjef for teknisk, plan og miljø i Molde kommune. Hun etterfølger Eirik Heggemsnes som går over i en ny rolle i kommunen.

Smørholm kommer fra stillinga som daglig leder ved Romsdal Bygg AS. Hun har allsidig erfaring fra privat og offentlig sektor, og har blant annet hatt ulike lederroller i Statens vegvesen region Midt og i Eide kommune.  Hun har lang erfaring med planprosesser, samt med by- og tettstedsutvikling knyttet til alternative transportformer og bærekraft.

-Vi er veldig glade for å få med oss Lisbeth Smørholm på laget. Hun har de egenskapene og den kompetansen som vi var ute etter til denne komplekse og utfordrende stillinga, uttaler Marianne Stokkereit Aasen som er kommunedirektør i Molde kommune.

Smørholm bor på Vevang i Hustadvika kommune, men er oppvokst i Molde.
-Dette er en utfordring som jeg syns er veldig spennende. Jeg ser fram til å være med å utvikle Molde kommune videre, og kunne ikke si nei når muligheten dukket opp, sier hun. I utgangspunktet skal Smørholm tiltre i stillinga 1. november i år.

Den nye kommunalsjefen foran Molde rådhus - Klikk for stort bildeLisbeth Smørholm tiltrer som ny kommunalsjef i Molde 1. november i år. Molde kommune