Molde kommune kan bli deleier av Framtidslabben i Ålesund

Sammen med en rekke partnere har Molde kommune inngått en intensjonsavtale for å formalisere samarbeidet om bærekraftige samfunnsutvikling i Møre og Romsdal. Det innebærer blant annet felles drift av Framtidslabben i Ålesund.

De øvrige som har signert intensjonsavtalen er Ålesund kommune, NHO Møre og Romsdal, NTNU, Møre og Romsdal fylkeskommune, Kristiansund kommune og selskapene Augument City og The North West.

Molde kommune er representert i interimstyret

Nå skal det det jobbes fram forslag til organisering, forretningsmodell og finansiering. Kommunedirektør i Molde kommune, Marianne Stokkereit Aasen, er valgt inn i interimstyret.
- Partene har et ønske om å få til en felles organisasjon. Den skal ha et ideelt formål, og den skal blant annet drifte Framtidslabben i Ålesund, uttaler Aasen.

Gjennom en felles organisasjon ønsker partene å få fart på den bærekraftige samfunnsutviklinga i Møre og Romsdal. Målet er å få til mer verdiskapning i fylket og kunne tilby rådgivning, kompetanse og verktøy til andre.

Kommunedirektøren vil legge fram en politisk sak til behandling når det foreligger et konkret forslag til driftsmodell.

Her finner du nettsiden til Framtidslabben
Les felles pressemelding om intensjonsavtalen som partene har inngått (PDF, 175 kB)