Nå kan du sjekke kvaliteten på drikkevannet

Molde kommune tar jevnlig prøver fra vannverkene for å overvåke vannkvaliteten. Nå kan du selv se prøveresultatene på nettsidene våre.

– Drikkevannet i Molde kommune har god kvalitet og er trygt å drikke med mindre vi varsler om noe annet, sier Torild Nesjan Stubø, leder for forvaltningsavdelinga i Molde vann og avløp KF.

Drikkevannsforskriften setter strenge krav til overvåking og kvalitet på drikkevannet og Molde vann og avløp KF tar jevnlig prøver for å overvåke vannkvaliteten.

– Vi har åtte vannverk i Molde kommune. Ved hvert vannverk tas det vannprøver på flere forskjellige punkter, sier Stubø. Vannprøveresultat fra alle disse punktene finnes nå i kartløsninga på kommunens nettsider.

Klikk deg inn på kartet og finn prøveresultater for ditt vannverk.

Avdelingleder ved storskjerm med kartløsning. - Klikk for stort bildeAvdelingsleder Torild Nesjan Stubø viser den nye drikkevannsportalen.

Se også:

Badevannskvalitet