Nå starter arbeidet på tomta til Årølia skole

Den observante innbygger har nok registrert at noe skjer på tomta hvor Årølia skole skal bygges, og Molde eiendom KF har allerede mottatt positive tilbakemeldinger fra innbyggere som gleder seg over oppstart av arbeidet.

– Nå har vi de nødvendige vedtak, kontrakter og tillatelser vi trenger for å starte arbeidet på tomta, sier prosjektleder Øystein Vassgård. Grunnentreprenør Nerland Maskin AS er først ute med skogrydding og grunnarbeid. – Vi har knyttet til oss dyktige samarbeidspartnere og føler oss trygge på at vi sammen skal bygge en skole som innbyggerne i Molde kommune vil glede seg over i lang tid framover, sier prosjektlederen.

Arkitektfirmaet Pir II har tegnet skolen som også skal fungere som et lokalt kulturhus. Det er politisk vedtatt at skolene som bygges i Molde kommune skal være arenaer for det frivillige kulturlivet og fungere som lokale kulturhus.

– Tilrettelegging av skolene både inne og ute for bruk utover vanlig skoletid er på alle måter et positivt og viktig krav fra politikerne, fortsetter Vassgård.  Heldigvis er det ikke mangel på fremoverlente kulturrepresentanter i Molde, så dette kommer vi i mål med. Det er med glede og spenning vi går inn i det nye året, avslutter Vassgård.

Les mer om Årølia skole

Gravemaskin og felt tømmer på tomt. Foto. - Klikk for stort bildeEntreprenør Nerland Maskin AS har startet arbeidet på tomta hvor Årølia skole skal bygges.