Rydding av vegen til Meringdal camping starter i dag

01.08.23: Sent mandag kveld avsluttet NVE vurderingen av rasområdet rundt Meringdal camping. De mener at kommunen snarest kan starte arbeidet med rydding av vegen.

Det er observert fire skred som har tatt med seg masser ned på vegen, og deler av vegen er skadet. Det er mye løsmasser, og arbeidet er uforutsigbart.

-Kommunen har ikke  full oversikt, men vi anslår at det vil ta flere dager før vegen er helt utbedret. Å gjøre den kjørbar kan ta mindre tid, og har nå full prioritet, opplyser fungerende enhetsleder i Molde bydrift, Johan Hals.

Er det noen som må ut av rasområdet i dag, bistår kommunen med praktiske løsninger etter nærmere avtale. Kommunen besøker campingplassen i dag og vil da få oversikt over behovene til campinggjestene og andre som befinner seg i området.

Det var søndag ettermiddag at styrtregn og jordskred ødela vegen mot Meringdal camping i Eresfjord, og det har siden da ikke vært mulig å kjøre inn eller ut av området.