Utvalgte evakuerte får nå flytte hjem

31.07.23: Molde kommune har mottatt melding om at FV 660 langs hele strekninga fra Åfarnes til Vistdalen gjenåpnes mandag klokken 14. Det åpner for at utvalgte evakuerte nå får flytte hjem.

-Vi har ikke oversikt over hvor mange dette gjelder, men de det gjelder får direkte beskjed fra politiet, opplyser kommunedirektør Marianne Stokkereit Aasen. Det er beboere i Vistdal nord for krysset FV660 / veg 6010 som nå kan flytte hjem igjen (nord for den røde streken på bildet).

Vegen mellom Eidsvåg og Eresfjord er fortsatt stengt etter jordskredene søndag. Det samme gjelder for de kommunale vegene i Eidsvåg og i Meringdal.

-Kommunen får naturlig nok mange spørsmål om når disse veiene gjenåpner. Det vet vi ikke, opplyser kommunedirektøren. Det er politiet som tar beslutningen om når de kan åpne igjen, etter rådføring fra NVE

Hold øye med egen eiendom

Molde kommune viser til værmeldingene om mer styrtregn, og ber om at alle holder et ekstra øye med egen eiendom. Sjekk stikkrenner og gjør det du kan for å minimere mulige skader, oppfordrer kommunen.

Kart over vistdalen med anvisning på hvor evakueringen oppheves - Klikk for stort bildeKart over Vistdalen