Vernepleierstudenter skal representere Molde kommune i NM

Fem vernepleierstudenter har hatt praksis i Molde kommune siden i fjor høst. Arbeidet til studentene endte med 1. plass i fylkesmesterskapet og dermed sikret plass i NM!

Studentene har hatt praksis i bo- og habiliteringstjenester, andre tiltak. De fikk i oppgave å utarbeide en tilrettelagt aktivitetskalender som en del av en bærekraftig støttekontaktordning og i løpet av høsten hadde de fire uker med innovasjon i praksis.

Actio SB: fra idé til virkelighet

Det førte til oppstart av studentbedriften Actio SB. Bedriften har fokus på å fremme innenforskap og inkludering gjennom en tilrettelagt aktivitetskalender for innbyggere som faller utenfor. De fem studentene ble dermed de første til å starte studentbedrift under praksis i Molde kommune, i tillegg til å være Høgskolen i Molde sin første studentbedrift.

Fra fylkesmesterskap til NM

Tirsdag 23. april deltok de på fylkesmesterskap for studentbedrifter på NTNU i Ålesund. Der fikk de tildelt 1. plass for beste samarbeid med næringslivet, og nå er de klare for å representere Molde kommune i NM i Oslo 6. juni.

Bo- og habilitering er stolt av samarbeidet med flinke studenter i praksis, og ønsker de lykke til i NM i juni!

Fra venstre: Susanne Hopsdal Davanger, Frida Myhre Sponås, , Julian Buckholm Taknæs, Ane Emilie Julbø og Joachim Alexander Malme Gjelsvik.