Vil høre hva området på Grandfjæra vest kan brukes til

Molde kommune og Statens vegvesen skal lage en mulighetsstudie for Grandfjæra vest. Nå inviterer de til et åpent møte for å få innspill til hva området kan brukes til.

– Onsdag 7. august inviterer vi til et åpent møte for alle interesserte, sier arkitekt Rasmus Lykke Toftdahl i Molde kommune.

I samarbeid med vegvesenet er kommunen i gang med å lage en områderegulering for området Grandfjæra vest. Bakgrunnen er at Molde kommune ønsker å sikre en god, samfunnsnyttig bruk av overskuddsmassene fra bygging av ny E39/E135 på strekninga Ålesund-Molde.

– Om Møreaksen lar vente på seg, så ønsker likevel vegvesenet å regulere ferdig, og hvis steinmassene kommer vil vi være forberedt. Vegvesenet sin rolle er å bygge veger, mens vi jobber med byutvikling. Nå ønsker vi innspill fra byens innbyggere, fra næringslivet og andre interesserte på hva vi kan bruke arealet til, fortsetter Lykke Toftdahl.

Arkitekt Rasmus Lykke Toftdahl på området Grandfjæra vest.

Kommunen har nå fått tilskudd fra fylkeskommunens støtteordning «Byens som regional motor», som gir anledning til å lage en mulighetsstudie.

– Det er mulighetsstudien vi nå ønsker innspill til. Hva mangler i byen? Og hvilke muligheter finnes for dette området, spør Lykke Toftdahl.

Når vegvesenet seinere skal lage forslag til områderegulering blir mulighetsstudiet en del av kunnskapsgrunnlaget for områdereguleringen.

– Møt oss på Innbyggerlaben Innom i Storgata onsdag 7. august kl. 18.00, så kan vi sammen se mulighetene for fremtidig utvikling av byen vår, oppfordrer arkitekten.

Åpent møte: hva kan området på Grandfjæra vest brukes til?

Les mer om områderegulering Grandfjæra vest