Vi tester ut smarte avfallsbeholdere i sentrum

Smarte avfallsbeholdere gir beskjed når de skal tømmes og komprimerer avfallet for bedre kapasitet. Nå settes de ut i Molde sentrum.

Vanningstips

Vanner du hagen riktig sparer du tid og krefter, gressplenen blir mer robust og du unngår også unødig forbruk av vann.

30.04.21: Torgeir Haukebø er ny daglig leder ved Molde eiendom KF

Torgeir Haukebø (46) er tilsatt som ny daglig leder i Molde eiendom KF. -Vi er svært glade for at Torgeir takket ja til å bli Molde eiendoms nye leder, sier styreleder Arild Svensli. Med Torgeir Haukebø får det kommunale foretaket en engasjert leder med god kompetanse og erfaring fra lederstillinger i både privat og kommunal sektor.

22.04.21: Innstiller Marianne Stokkereit Aasen som kommunedirektør i Molde

Marianne Stokkereit Aasen innstilles som ny kommunedirektør i Molde kommune. Innstillingen er enstemmig fra ansettelsesutvalgets side. Hun tilbys topplederjobben dersom formannskapet og kommunestyret slutter seg til saken i neste uke.

Lyser ut bygging av Årølia skole

Molde eiendom KF vil etter påske lyse ut bygging av Årølia skole i to nye anbudskonkurranser. Planen er at Årølia skole kan tas i bruk til skolestart 2023.

Molde kommune vil utrede installering av smarte vannmålere

Som en del av Smart Molde-satsingen, utredes det om digitale vannmålere skal installeres hos alle abonnentene med kommunal vannforsyning. Prosjektet har fått navnet Smart vann og vil muliggjøre tjenester som tilpasset vannprising og varslingstjenester.

Vil redusere kø og gjøre byen tryggere gjennom prosjektet Smart mobilitet

– La bilen stå, velg heller å sykle, samkjøre eller gå hvis du kan

18.01.21: Kommunedirektøren i Molde går av med pensjon

Kommunedirektør Arne Sverre Dahl har i dag sagt opp sin stilling og blir pensjonist fra 1. september. Han har da fylt 64 år og går av etter 13 år i topplederjobben i Molde kommune.

Vi lanserer den digitale tjenesten "Min eiendom"

Via "min side" på molde.kommune.no finner du enkelt opplysninger om eiendommen din.