Ønsker du å kaste mindre mat og inspirere andre til å gjøre det samme?

Er du nysgjerrig på hvor mye mat som kastes hjemme hos deg? Nå kan din husstand bli med på en utfordring.

Markering av verdens aktivitetsdag 10. mai

Fredag 10. mai markerer vi verdens aktivitetsdag med Stikk-Ut! tur gjennom Retiroparken.

Stikk UT! med ny sesong og i ny drakt

Med heile 572 turmål i regionen vår er årets Stikk Ut!-sesong større enn nokon gong. Stikk Ut!-appen kjem i ny forbetra versjon, og for første gong kan du også gå til Stikk UT!-turmål andre stader i landet.

Vernepleierstudenter skal representere Molde kommune i NM

Fem vernepleierstudenter har hatt praksis i Molde kommune siden i fjor høst. Arbeidet til studentene endte med 1. plass i fylkesmesterskapet og dermed sikret plass i NM!

Molde kommune etablerer evakuerte- og pårørendesenter

Etter brannen i et leilighetskompleks i Storgata mandag morgen, har brannvesenet erklært fire leiligheter som ubeboelige på grunn av vannskader.

Innholdsrik åpning av Molde helse- og mestringsarena

Onsdag 10. april var det endelig offisiell åpning av Molde helse- og mestringsarena. Dagen besto av et innholdsrikt program bestående av blant annet taler, historiefortelling, snorklipping og kulturinnslag før det ble avrundet med åpen dag.

Barnehager reduserte matsvinnet med over 20 prosent

«MatVinn barnehage» har blitt gjennomført i fem av kommunens barnehager med gode resultater. Til sammen reduserte barnehagene matsvinnet sitt med 20,8 prosent.

Åpne informasjonsmøter om enkle byggesaker

Skal du bygge noe og er usikker på om du må søke?  Velkommen til åpne informasjonsmøter om enkle byggesaker!

Moldebiblioteket har tatt grep for grønare kulturbygg

Moldebiblioteket har tatt mange ulike grep for meir miljøvenlege kulturbygg. Arbeidet er knyta til berekraftmål 17.

Rekordoppslutning for Stikk ut! Vinter

Ei større satsing på Stikk UT! Vinter har gitt auke i både deltaking og talet på turar. Det vart denne sesongen registrert over 60 000 fleire Stikk UT-vinterturar enn førre sesong.