«Kle deg og beveg deg!»

ROR-kommunene og Molde sykehus setter fokus på viktigheten med tidlig mobilisering når du er innlagt på sykehus. De samarbeider om mobiliseringskampanjen «Kle deg og beveg deg!».

Nye parkeringsautomater som ikke gir deg billett

Molde kommune og Romsdal parkering bytter nå ut alle de gamle parkeringsautomatene. De første fem, av de 29 nye automatene, er nå på plass på sykehuset. Bruker du en av dem slipper du nå å legge billetten i frontruta. Alt registreres på parkeringsautomaten.

Molde kommune står i solidaritet med det ukrainske folk

I forbindelse med krigen i Ukraina og den pågående russiske invasjonen av landet, flagger Molde kommune med det ukrainske flagget på rådhusplassen, lørdag 26. februar 2022. Flaggingen er for å markere solidaritet med Ukraina og det ukrainske folk.

Molde kommune kan bli deleier av Framtidslabben i Ålesund

Sammen med en rekke partnere har Molde kommune inngått en intensjonsavtale for å formalisere samarbeidet om bærekraftige samfunnsutvikling i Møre og Romsdal. Det innebærer blant annet felles drift av Framtidslabben i Ålesund.

Stor suksess i nye lokaler

Etter et halvt år i nye lokaler opplever Gratisbutikken rekordbesøk.

Høye brøytekanter?

Nå som vi har fått en god, gammeldags vinter igjen, får vi mange tilbakemeldinger om høye brøytekanter som reduserer sikt.

Nytt tilbud til unge realfagsspirer

Bergmo ungdomsskole starter egen realfagklasse for dem som er spesielt interessert i matematikk, biologi, fysikk, kjemi, geofag og teknologi.

For mange opplever Molde kommunestyre som en utrygg møteplass

28 prosent av de folkevalgte i Molde kommunestyre mener at møtearenaen ikke er en trygg møteplass, mens 54 prosent mener at den er det. Det viser en undersøkelse blant kommunestyrerepresentantene som ble utført før jul.

Legger til rette for boligbygging i nærhet til sykehuset

Tre tomter for utbyggere legges ut for salg i Elgsåslia, og opparbeiding av flere boligområder er igangsatt.

Nå starter arbeidet på tomta til Årølia skole

Den observante innbygger har nok registrert at noe skjer på tomta hvor Årølia skole skal bygges, og Molde eiendom KF har allerede mottatt positive tilbakemeldinger fra innbyggere som gleder seg over oppstart av arbeidet.