Foreslår seniorleiligheter på Bjørset

Et større leilighetskompleks med tropisk vinterhage, og som retter seg mot personer fra 55 år og oppover, kan bli bygd på tomta til gamle Kvam skole. Det forutsetter at Molde kommune selger tomta til Møre og Romsdal Boligbyggelag (Mobo).

Nye Midsund skule er offisielt opna!

Laurdag 10. september vart Midsund skule og kulturskolen offisielt opna. Vi veit ikkje om det er riktig, men det vart sagt blant publikum at dette må vere den finaste skulen i heile Møre og Romsdal.

Lisbeth Smørholm (49) blir ny kommunalsjef i Molde

Lisbeth Smørholm har takket ja til å bli kommunalsjef for teknisk, plan og miljø i Molde kommune. Hun etterfølger Eirik Heggemsnes som går over i en ny rolle i kommunen.

Lokalhistoriske bøker til salgs på kommunehuset i Eidsvåg

Visste du at Molde kommune dyrker de fleste av sommerblomstene sine selv?

Her kan du se historien om hvordan Molde bydrift jobber for å gi deg vakre blomster hver sommer.

Kartlegger geologien fra lufta

Fra midten av juni og i cirka seks uker framover skal Norges geologiske undersøkelse (NGU) utføre geofysiske målinger fra helikopter i Møre og Romsdal. Det melder NGU i ei pressemelding i dag.

Ny tilskuddsordning til mangfold- og inkluderingstiltak i idrett og fysisk aktivitet

Det er åpnet for søknader og søknadsfristen er 13. juni, klokken 13.00.

"Vi er imponert over frivilliges innsats. Det har vært helt avgjørende for å kunne bosette flyktninger raskt"

Flyktningtjenesten i Molde har hatt en svært travel periode i forbindelse med Ukraina-krisen. Men de har fått uvurderlig hjelp fra frivillige.

Elever motiveres til å velge ei framtid i byggenæringa

Som et tiltak for å rekruttere unge til byggebransjen samarbeider kommunen med næringslivet og inviterer ungdomsskoleelever til byggeplassene.

Velkommen til åpning av Idrettens hus og markering av Frivillighetens år 2022!

Alle er hjertelig velkommen til Idrettens hus, onsdag 8. juni!