Fortsatt stengte kommunale veger i Meringdal, Vistdal og Eidsvåg

31.07.23: Kommunale veger i Meringdal, Vistdal og Eidsvåg holdes fortsatt stengt etter flomskadene og jordskredene som rammet indre deler av Molde kommune søndag.

23 personer er evakuert fra Eidsvåg sentrum

30.07.23: Etter omfattende flomskader i sentrum av Eidsvåg ble 18 personer evakuert fra Eidsvåg Fjordhotell i kveld. I tillegg ble fem personer evakuert fra omkringliggende boliger. De evakuerte ble tatt hånd om av Molde kommune på Nesset omsorgssenter, og Norsk Folkehjelp bisto på stedet.

Jordskredene i Vistdal: De evakuerte fraktes til Molde

30.07.23: I forbindelse med jordskredene i Vistdal har Molde kommune så langt fått melding om 31 evakuerte. Gymsalen ved Vistdal skule er samlingsted for evakuerte og pårørende.

Jordskred i Vistdalen: Molde kommune har etablert EPS-senter

30.07.23: Molde kommune fikk søndag melding fra politiet om flere jordras i Vistdalen. Flere personer er evakuert og en person er skadd. Flere veistrekninger er stengt, og det mangler mobildekning i området.

Se bilder av den ferdige sjøfronten og fra åpningen

Hele sjøfronten er nå åpnet. Takk til alle som ble med på feiringa torsdag 22. juni.

Midsund frivilligsentral har åpnet

Onsdag 14. juni var det offisiell åpning av Midsund frivilligsentral.

Sentrum før sjøfronten

Nå kan vi snart innvie hele den flotte sjøfronten! Husker du hvordan det var? Slik så det ut før byggestart.

Rosedåp av den nye Molde-rosa

Den nye molderosa skal få navn! Velkommen til  rådhusplassen 15. juni kl. 17.00.

Hva mener du om tjenestene fra Molde kommune?

I løpet av de nærmeste dagene kan du bli oppringt fra Sentio. De gjennomfører en borgerundersøkelse på vegne av Molde kommune. Målet er tusen svar fra innbyggerne i kommunen.

Endringer i planprogram for Lundavang og Stuevollen

Planprogram for områderegulering for Lundavang og Stuevollen har vært på høring. De tre alternativene skal utredes videre, og innspillene som har kommet i høringsperioden har ført til endringer i spesielt ett av alternativene. Nå skal saken til politisk behandling.