Åpent informasjonsmøte i Vistdal, 16. august 2023

Molde kommune inviterer grunneiere og andre interesserte til åpent informasjonsmøte på samfunnshuset i Vistdal, onsdag 16. august klokken 15.00.

Få hendelser i Molde kommune som følge av ekstremværet

Ekstremværet Hans har så langt ikke ført til alvorlige hendelser eller skader i Molde kommune. Det er meldt mye nedbør gjennom tirsdagen, så Molde kommune opprettholder beredskapen inntil videre.

Vistdal: Kommunen opphever anbefaling

De som bor langs fylkesveg 6010 i Vistdal kan dra tilbake til eiendommene sine i dag, onsdag 9. august. I henhold til varsom.no er farenivået i området nedskalert fra orange til gult.

Elva i Vistdalen er ryddet for trær

Elva Visa er nå ryddet for trær etter at Molde kommune satte i gang med oppryddingsarbeid i elva lørdag morgen .

Vistdal: Det blir ryddet i jordmasser gjennom helga

Gjennom helga skal Molde kommune og Møre og Romsdal fylkeskommune få fjernet masser etter jordskredene som rammet Vistdal sist søndag. Det er NVE som anbefaler at arbeidet igangsettes snarest mulig.

Farbar veg i Meringdalen

01.08.23: Den kommunale vegen inn mot Meringdal camping i Eresfjord er nå farbar. Kommunen anbefaler at de som oppholder seg i området kjører ut bilene sine.

Evakueringen i Vistdal er opphevet

01.08.23: Tirsdag ettermiddag fikk Molde kommune melding fra politiet om at evakueringen av Vistdal nå er opphevet.

Rydding av vegen til Meringdal camping starter i dag

01.08.23: Sent mandag kveld avsluttet NVE vurderingen av rasområdet rundt Meringdal camping. De mener at kommunen snarest kan starte arbeidet med rydding av vegen.

Fortsatt evakuering for beboere i Vistdal (sør). Evakuerte i Eidsvåg får reise hjem

31.07.23: Evakuerte innbyggere og turister i Vistdal, som bor sør for krysset mellom Fv 660 og veg 6010 (Langevegen) må belage seg på nok en natt hjemmefra.

Utvalgte evakuerte får nå flytte hjem

31.07.23: Molde kommune har mottatt melding om at FV 660 langs hele strekninga fra Åfarnes til Vistdalen gjenåpnes mandag klokken 14. Det åpner for at utvalgte evakuerte nå får flytte hjem.