Åpent møte om HelsaMi mandag 23. oktober

Alle innbyggere i romsdalskommunene er velkommen til åpent møte om HelsaMi.

Søk tilskudd innen marin og maritim sektor

Driver du med fiske, fangst og akvakultur, sjøtransport, bearbeiding og konservering av sjømat, eller er utstyrsleverandører til overnevnte?

Offisiell åpning av Årølia skole

Årølia skole åpnet for elever og lærere etter sommerferien, men nå ønsker vi å invitere alle inn til å se den fine skolen vår! Velkommen til omvisning og servering ved Årølia skole mandag 23. oktober kl 17.30.

Molde eiendom KF er i full gang med å etablere ladeinfrastruktur for tjenestebilene til hjemmetjenesten

Kleive omsorgssenter har nå fått installert seks ladestasjoner for elbil.

Gledelig utvikling for byggesaksbehandling

En byggesøknad som det i fjor tok 45 dager å få svar på, blir nå ferdig på 30 dager i Molde kommune.

Blomstereng som miljøtiltak ved ny hovedgravplass

Som et miljøtiltak har Molde kommune satt av et eget område til en blomstereng i etableringen av Røbekk gravlund, som skal bli den nye hovedgravplassen for bysentrum.

Brannøvelse i Molde parkeringshus enkelte dager i oktober

Det vil bli gjennomført brannøvelse i Molde parkeringshus noen utvalgte dager i oktober. Parkeringshuset vil av den grunn bli helt stengt i tidsrommet 09.50-11.30 på mandag 9. oktober, tirsdag 10. oktober, tirsdag 17. oktober og tirsdag 24. oktober.

Molde kommune nominert til Bosettings- og integreringsprisen

Molde er en av seks kommuner som er nominert til Bosettings- og integreringsprisen 2023. Prisen deles ut til en kommune som har gjort en spesielt god jobb for å bosette og integrere flyktninger.

Opning av nye Lillekollen barnehage

Det blir stormarkering og opning av Lillekollen barnehage den 26. oktober kl.15:00-17:00 – der alle foreldre, tilsette, barn, tidlegare tilsette, naboar, kommunedirektør og kommunalsjef er inviterte.

Fastlegene tar over vaksinasjonen av kommunens innbyggere

Like etter nyttår ble det bestemt at kommunen skulle utføre korona- og influensavaksinering høst og vinter 2023/24.