Svært kraftige vindkast natt til tirsdag

Fest alle løse gjenstander før du legger deg i kveld! Natt til tirsdag og tirsdag morgen er det meldt om svært kraftige vindkast i Møre og Romsdal. Gjenstander kan bli tatt av vinden og blåst av gårde, og det er fare for skade på bygninger og infrastruktur.

Bidreg til å redusere det digitale skiljet i samfunnet

På Molde bibliotek stiller tilsett Jorunn Fjøren opp med rettleiing kvar måndag med gratistilbodet “datahjelp”. Kvar person får ein halvtime til rådvelde, og kan spørja om alt kring smarttelefon, nettbrett og datamaskin.

Mye sykdom på omsorgssentrene i Molde kommune

Er du forkjøla eller har du andre symptomer på luftveisinfeksjon eller andre infeksjoner? Da bør du unngå å komme på besøk på omsorgssentrene i Molde. Det er mye sykdom blant pasienter og ansatte nå.

Molde kommune er ute med alt mannskap

Lørdag ettermiddag er det mye vann i Molde sentrum, og Molde kommune er ute med alt tilgjengelig mannskap. Det forteller avdelingsleder Johan Hals i Molde bydrift.

Omvendt julekalender ved Kviltorp skole

På luciadagen gikk elever fra elevrådet ved Kviltorp skole til voksenopplæringssenteret og leverte 170 gaver. Marit Viken som er lærer ved senteret skal gi gavene videre til familier som har behov for litt oppmerksomhet rundt jul.

Ny vintersesong for Stikk UT!

15.desember braker det løs med en ny vintersesong for Stikk UT! der du kan velge mellom 159 skiturer og 233 fotturer.

Trafikktryggleikstiltak har hatt ein positiv effekt på sykkeltrafikken i Molde

Politiet rapporterer om betre trafikktryggleik blant barn og unge etter at det vart sendt ut ei bekymringsmelding i november med  særlig vekt på trygg ferdsel på sykkel.

Bli med å forme nytt tilbud for psykisk helse blant barn!

Gjennom prosjektet «Sammen om barn og unges psykiske helse» skal Molde kommune utvikle tilbud for barn mellom 6 og 12 år med psykiske helseplager.

Har valgt kunst på sjøfronten

Kunstkomitéen for Sjøfronten 2 har valgt kunstneren Erlend Leirdal til å utføre utsmykningen som skal plasseres ved sjøbadet lengst øst på sjøfronten. Skulpturen vil være på plass sensommeren 2024.

Molderegionen skal bli mer studentvennlig

I prosjektet «Samarbeid for en studentvennlig region» skal studentene, Høgskolen i Molde, Studentsamskipnaden i Molde, næringslivet og det offentlige jobbe enda tettere sammen for en studentvennlig region.